MALATYA ARGUVAN İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

YÖGEP (Kasım)Toplantısı yapıldı.

YÖGEP (Kasım)Toplantısı yapıldı.

Eğitim paydaşları ile birlikte 27/11/2019 Çarşamba günü saat 10:30'daArguvan İmam Hatip Ortaokulunda motivasyon ve kuruma aidiyet hissi ile ilgili görüşler paylaşıldı.

Yönetim kavramının tanımından hareketle okul yöneticisinin görevini, "okuldaki tüm insan ve madde kaynaklarını verimli bir biçimde kullanmak suretiyle, okulu amaçlarına uygun olarak yaşatmak" şeklinde ifade etmek mümkündür. Okul yöneticisinin bu görevini etkili ve verimli bir şekilde yerine getirebilmesi ve yönetim süreçlerinden olumlu sonuçlar alabilmesi, insan kaynaklarının istekli ve coşkulu olmasına bağlıdır. Bu istek ve coşku özellikle eğitimden elde edilen ürünün istek, irade ve bağımsızlık gibi soyut kavramlarla bütünleşmiş olan insan olması ve bu yönüyle diğer sistemlerin ürünlerinden farklı olması göz önüne alındığında daha da fazla önem taşımaktadır.

 

Öğretmen insan kaynaklarını işleyen kaynak, okul yöneticisi de işlenen ve işleyen insan kaynaklarını yöneten kişidir. Eğitim yöneticisi hem işlenen insan gücü kaynağı olarak öğrencilerin en iyi şekilde yetiştirilmesi, hem de işleyen insan gücü kaynağı olarak öğretmenin etkili bir şekilde çalıştırılması ve örgütsel adanmışlık düzeyinin yüksek tutulması görevini yerine getirmede motivasyon gibi kritik bir role sahiptir. Öğretmen eğitim ve öğretim sürecinde kritik bir yere sahip olan kişi olduğundan motivasyon düşüklüğü sonucunda kalitenin yakalanmasında ve okulun gelişmesinde önemli eksiklikler ortaya çıkacaktır

 

Yönetim bilimi motivasyonu, performansı artırmada işlevsel bir araç olarak ele almaktadır. Çalışanların performanslarını yükseltmek amacıyla geliştirilmiş birçok strateji vardır. Bu stratejilerin hemen hepsi gayretini arttırması için çalışanı "isteklendirme" yani güdüleme yolunu kullanır. Amaç, bu yolla çalışanın davranışında bir değişme yapmaktır.

 

Motivasyon kavram olarak, bireylerinalgıladıkları durumun iyileşmesi ve ihtiyaçların yerine getirilmesine yönelik gerçek bir hamle  bireyleri davranışa sevk eden güdüleyici faktörler  davranışa enerji ve yön veren güçler; arzu, amaç, eğilim, davranış, çıkar, seçme, tercih, irade, güdü gibi birçok kavramı çağrıştırmakla birlikte, bireyin içsel durumlarını açıklamaya çalışan fizyolojik ve psikolojik süreç davranışı harekete geçiren, davranışa yön kazandıran ve davranışın devamını sağlayan iç ve dış güçlerin toplamı  işgörenleri çalışmaya isteklendirme ve örgütte verimli çalıştıkları takdirde kişisel ihtiyaçlarını en iyi şekilde tatmin edeceklerine inandırma süreci  gibi tanımlarla ifade edilmektedir.

Gösterdiği yüksek edim değerlendirilen birey, yüksek edim çabasını sürdürür.

Yeni Mah. Atatürk Cad. Arguvan/MALATYA - 0422 771 21 37

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.