MALATYA ARGUVAN İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Ekim Ayı DÖGEP toplantısı

Ekim Ayı DÖGEP toplantısı

23 Ekim 2019 Çarşamba günü Arguvan İmam Hatip Ortaokulunda DÖGEP toplantısı yapıldı.Toplantıya ilçemizde görev yapan DİKAB öğretmenleri katıldılar.

15-11-2019

 

 

 

 

 

 

 

 

EYLEM KONUSU: Öğretmenlik mesleğinin vazgeçilmezlerinden olan " sevgi", "şefkat", "merhamet", "saygı", "azim", "kararlılık", "sabır", "sebat" ve "fedakârlık" değerleri ve kavramları

 

ETKİNLİK ÖZETİ: Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü´nce hazırlanan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri Gelişim Eylem Planı (DÖGEP) projesi kapsamında, DÖGEP Ekim ayı faaliyetleri Din kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerimizin katılımı ile gerçekleştirildi.

 DÖGEP Ekim ayı etkinliği kapsamında okunan "Öğretmenim Bir Bakar Mısın?" (Doğan CÜCELOĞLU), "Peygamber Efendimizin Hayatı"  isimli kitapların içeriği ile ilgili paylaşım toplantısı yapıldı. Paylaşım toplantısında öğretmenlik mesleğinin vazgeçilmezlerinden olan sevgi, şefkat, merhamet, saygı, azim, kararlılık, sabır, sebat ve fedakârlık değerleri ve kavramları müzakere edildi.

"Hiçbir eğitim sisteminin kalitesi, öğretmenlerinin kalitesini geçemez."

Eğitim sisteminin işleyişini ve verilen hizmetin niteliğini belirleyen en önemli profesyonel öğe öğretmenlerdir. Eğitim sistemi üzerinde yapılacak her türlü düzenleme, toplumdaki tüm bireyleri ilgilendirmektedir. Nitelik geliştirmek için atılacak adımların çıktıları ise, öğretmenlerin toplam motivasyonları ve mesleki becerilerine bağlı kalarak şekillenmektedir. Genel eğitim uygulamaları ile reform çabalarından beklenen çıktı kalitesinin öğretmenlerin toplamda sergiledikleri nitelikten daha yüksek olması beklenemez. Diğer bir deyişle, "Hiçbir eğitim sisteminin kalitesi, öğretmenlerinin kalitesini geçemez."

Bir ülkede insanların yetişmişlik düzeyinin, öğretmenlerin yetişmişlik düzeyi ile doğru orantılı olduğu düşünüldüğünde, bilgi çağının gerekleri ile uyumlu bir eğitim sisteminin oluşturulması ancak nitelikli öğretmenlerin yetiştirilmesi ile mümkün olabilecektir. Çünkü öğretmenler; bireylerin akademik gelişimlerinin yanı sıra, onların psikolojik iyi olma hallerinin, sosyal uyum ve iletişim becerilerinin dahil olduğu tüm gelişim alanlarına, insani özellik ve yeterlikleri kapsamında doğrudan etki etmektedir. Öğretmenlik mesleğinin doğası gereği gelişen bu profesyonel rol, bireylerin aileleri kadar, öğretmenlerini de model almalarına aracılık edecek bir düzlem oluşturmaktadır.

Okunan kitaplardan elde edilen paylaşımlar sonucunda bir eğitimcinin sınıfa girdiği zaman karşısındakini önce insan, sonra öğrenci olarak görmesi; öğrencinin içindeki insanın farkında olmasının gerekliliği dile getirildi. Öğretmen- öğrenci ilişkisinin sevgi, saygı, hayranlık ve güvene dayanan Gelişim odaklı değerler kültürünün içinde olması vurgulandı. Denetim odaklı korku kültüründe ancak çocukların öğrenci maskesinin eğitilebileceği, özüne ulaşılamayacağına dikkat çekildi.

Öğretmenlerin ve ailenin bireysel farklılıklara değer vermesi, tek başarının akademik başarı olmadığı, her çocuğun mutlaka başarılı bir yönünün olduğu fikrini verdiği görüşleri dile getirildi.

Koro isimli filmden yola çıkılarak SABIRLI; İDEALİST; İNSANA İNSAN OLDUĞU İÇİN DEĞER VEREN ve öğrencilerin içindeki MASUMİYETİ fark eden bir Öğretmenin mücadelesi sonucunda öğrenci başarısının kaçınılmaz olduğu görüşleri dile getirildi.

 

Yeni Mah. Atatürk Cad. Arguvan/MALATYA - 0422 771 21 37

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.